Witamina C – witamina rozpuszczalna w wodzie, niezbędna dla funkcji odpornościowych i do produkcji kolagenu, białka strukturalnego tkanki łącznej. Organizm potrzebuje witaminy C do tworzenia i utrzymywania naczyń krwionośnych, kości i skóry, metabolizowania aminokwasów i syntezy hormonów.

Witamina B – witaminy z grupy B pełnią rolę kofaktorów w reakcjach biochemicznych i są potrzebne organizmowi do produkcji energii, syntezy hormonów i czerwonych krwinek, syntezy składników układu nerwowego, tworzenia DNA i wspomagania wielu innych procesów metabolicznych. Witaminy z grupy B mogą uspokoić nerwy, zmniejszyć uczucie stresu i promować zdrowy metabolizm. Umożliwiają organizmowi wytwarzanie energii z pożywienia, wspierają zdrowy poziom homocysteiny, wspomagają produkcję neuroprzekaźników w mózgu oraz pomagają metabolizować białka, tłuszcze i węglowodany.

Witamina E – jest silnym przeciwutleniaczem, który wspomaga funkcjonowanie układu sercowo-naczyniowego, pomaga zachować błony komórkowe i odgrywa kluczową rolę w metabolizmie kwasów nukleinowych i białek, funkcji energii komórkowej i wspomaganiu hormonów.

Wapń – doskonały do ​​utrzymania i promowania zdrowego tworzenia kości.

Witamina D – inaczej cholekalcyferol, to najskuteczniejsza forma witaminy D poprawiająca poziom we krwi. Prawie każda komórka organizmu zawiera receptory witaminy D, a badania potwierdzają znaczenie witaminy D w tak różnorodnych rolach, jak zdrowie układu krążenia, zdrowie stawów, odporność, funkcje poznawcze, poprawa nastroju, kontrola poziomu cukru we krwi, płodność i zdrowie jelit.

Czego lepiej nie jeść?

Previous article

Cukrzyca typu I – czy jest lekarstwo?

Next article

You may also like

Comments

Comments are closed.

More in Porady